Меню сайту

Категорії розділу
На допомогу вчителю [3]
Дитячий садочок [4]
Позакласна робота [8]
Візитки класів [4]
Наочність для учнів [5]
Методична робота [2]
Розробки уроків [1]
Матеріали для дистанційного навчання [4]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Русаківське НВО "загальноосвітня школа І-ІІ ст. - дитячий садок"


Середа, 20.09.2017, 16:35
Головна » Файли » Позакласна робота

“Ми – різні, але ми - рівні”
28.05.2015, 10:37

Тренінгове заняття “Ми різні, але ми - рівні”

Мета заняття: формування поняття такої важливої соціальної категорії як "ґендер"; виховання засад ґендерної рівності та поваги до прав і свобод кожної статі.

Цільова група: підлітки 13-17 років

Час: 60 хв.

Вступне слово ведучого. Ми всі дедалі частіше чуємо і використовуємо слово "ґендер". Часто думають, що це поняття, яке торкається виключно захисту прав жінок. Проте це не так. В нашій країні прийнято Закон про рівні права та можливості жінок і чоловіків. Отже ґендер – це те, що стосується нас всіх, бо всі ми є людьми, і, як все живе в природі, поділяємося на дві статі. Чим же ґендер відрізняється від статі? Чому вважається, що поняття "ґендер" є ключовим у поступі будь-якої країни до демократії і щасливого, заможного життя? Саме над цим ми будемо роздумувати і саме це будемо аналізувати сьогодні.

Отже, темою нашого заняття буде: "Що таке гендер?"

Вправа "Що нас об’єднує і в чому ми індивідуальність"

Мета: зближення присутніх, збільшення толерантності та позитивізму в групі, введення в мету заняття.

Виконання вправи. Присутніх в колі об’єднайте в трійки. Кожна трійка отримує завдання: "Визначитися, що у вас спільного, а в чому кожна особа в трійці є неповторною і відрізняється від інших в своїй команді".

Презентація. Одна особа від команди презентує їхню "спільність", а потім кожна особа в трійці коротко розповідає про свою індивідуальність/відмінність від інших. Перша трійка зголошується добровільно, а наступних вже запрошуєте ви, йдучи по колу.

Підсумок: Різниця між людьми набагато суттєвіша, ніж різниця між статями.

2. Вправа "Традиційні уявлення про чоловіка та жінку"

Мета: дати можливість групі за короткий термін осягнути нову інформацію та, спираючись на надані факти, зробити висновки.

Виконання вправи. Поділіть навпіл великий аркуш паперу. На одній половинці напишіть "жінка", на іншій – "чоловік". Коротко нагадайте групі правила мозкового штурму, а потім запропонуйте перелічити всі ті слова, які зазвичай характеризують жінок (наприклад: ніжна, тендітна, лагідна, вродлива...). До списку додайте слово "мати". Відповідно заповнюється друга половина. Зрозумілою, що там ви додасте (якщо цього не зробить група) слово "батько".

Після заповнення обох колонок візьміть і замініть "заголовки" – закресліть слово "жінка" і напишіть "чоловік"; відповідно замініть в іншій колонці слово "чоловік" на "жінка". Група має визначити, чи зміняться від цього характеристики. Підведіть групу до того, що всі характеристики, крім слів "мати" та "батько", залишаться незмінними.

      Підсумок: Насправді, єдиною різницею між чоловіком та жінкою є те, що вони мають різну анатомію та різні функції у відтворенні потомства. Така різниця називається біологічною статтю. Проте, все ж, дівчата та хлопці, жінки та чоловіки відрізняються одне від одного? Так, звісно.  Але  уявлення про те, що жінки – слабка стать, а чоловіки – сильна, є гендерним стереотипом, прийнятим у суспільстві. Необхідно підкреслити, що юнаки та дівчата однаковою мірою здатні реалізувати себе у житті та нести відповідальність за свої вчинки.

3.Інформаційне повідомлення:

“Гендер”, “гендерна рівність”, “державна гендерна політика”. Ці слова донедавна вживались хіба, що в наукових дослідженнях. А тепер ось все частіше почали виринати вони в законодачих актах. Ми поступово звикаємо до них, хоч для більшості досі залишається таємницею їх суть. Спробуємо проникнути в цю таємницю. І що значить ця проблема для вас, хто завтра почне самостійне життя.

Спочатку звернемося до вчених. В літературі існує декілька концепцій гендера. Для всіх них базовим положенням є розрізніння понять стать і гендер.

Стать - це термін, що означає ті анатомо-біологічні особливості людей ( в основному – в репродуктивній системі), на основі яких люди визначаються, як чоловік або жінка.

Гендер – це складний соціокультурний конструктор, який відображає відміність в ролях, поведінці, ментальних і емоційних характеристикам між чоловіками і жінками. В рамках цього підходу гендер розуміється, як організована модель соціальних відносин між жінками і чоловіками, яка не тільки характеризує їх спілкування і взаємодію в сім’ї, а і визначає їх соціальні відносини в основних інституціях суспільства. В багатьох суспільствах жінок і чоловіків не тільки сприймають, але і оцінюють по-різному, обгрунтовуючи це гендерними особливостями і різницею в їх  здібностях, відміностями у розподілі влади між ними. Гендер конструюється через певну систему соціалізації, розподілу праці і існуючі в суспільстві культурні норми, ролі і стереотипи. Вони в певній мірі визначають психологічні якості, здібності, види діяльності, професії людей в залежності від їх біологічної статі. При цьому гендерні ролі і норми не мають універсального змісту і значно розрізняться в різних суспільствах. В цьому розумінні бути чоловіком або жінкою означає зовсім не володіння певними природними якостями, а виконання певної ролі. В сучасних соціальних і гуманітарних дослідженнях гендер використовується не як незмінна і універсальна конструкція. Понятя гендер означає не річ або предмет, не багато речей або предметів, а комплексне переплетіння стосунків і процесів. Тож , гендер визначає соціальну стать людини на відміну від біологічної статті, соціально-рольовий статус, який визначає соціальні можливості кожної статті в освіті, професійній діяльності, доступу до влади, сімейній ролі та репродуктивній поведінці і є одним з базових вимірів соціальної структури суспільства.

    4. Вправа "Вчора, сьогодні, завтра"

Мета: підвести групу до розуміння ґендерних ролей чоловіків і жінок.

Допоможіть групі сформувати три команди. Роздайте командам по аркушу ватману та по два маркери різного кольору.

Протягом 10 хв. кожна команда має виконати два завдання: розділити аркуш навпіл і на одній половині одним кольором написати відповіді на перше завдання, а на другій половині – на друге завдання.

Завдання командам: Опишіть, як ви уявляєте жінку, яка її роль, її пріоритети в житті: робота, освіта, друзі, дім (сім'я, діти, родичі), громадська діяльність, дозвілля. Опишіть, як ви уявляєте чоловіка, яка його роль, його пріоритети в житті: робота, освіта, друзі, дім (сім'я, діти, родичі), громадська діяльність, дозвілля.

При цьому перша команда буде описувати жінку й чоловіка сто років тому, друга команда – сьогоднішніх, а третя – через сто років.

Одна особа від кожної команди презентує роботу своєї малої групи.

Обговорення:

  • Які ваші враження від виконаної роботи?
  • В якому суспільстві ви хотіли б жити з цих трьох? Чому?
  • Яку користь принесла вам ця вправа?

Підсумок: отже, ґендерні ролі чоловіків і жінок залежать не від того, що ви народилися дівчиною чи хлопцем, а від того, в який час і в якій країні ви народилися дівчиною чи хлопцем. Те, що здавалося дивним і неможливим сто років тому, стає звичним і правильним сьогодні. Ми не вибираємо, в який час народитися. Проте ми можемо вибрати свою поведінку, яка в будь-який час має базуватися на повазі до прав людини, до рівності людей, до захисту людей від ґендерної дискримінації та насильства.

5. Матеріал для роздумів  «Запрошуємо на роботу» .

Тренер пропонує учням проаналізувати такі Інтернет – оголошення про можливості працевлаштування:

Менеджер з розвитку напрямку (волоконно-оптичні кабелі системі та їх устаткування)

Вимоги: Торговій компанії, яка працює на ринку телекомунікацій, охоронних мереж і систем передавання даних, потрібен МЕНЕДЖЕР з розвитку напрямку ( волоконно  - оптичні кабельні системи й устаткування).

Функціональні обов’язки:

  • розвиток товарного напрямку;
  • ведення VIP – клієнтів;
  • проведення презентацій і тренінгів для клієнтів та співробітників;
  • контроль роботи менеджерів;
  • маркетингові заходи (участь у виставках, реклама).

Вимоги:

  1. чоловік від 23 до 30 років;
  2. вища освіта у сфері телекомунікацій;
  3. досвід роботи на аналогічній посаді від 2-х років;
  4. знання ринку комунікацій;
  5. упевнений користувач ПК.

Особистісні якості: цілеспрямованість,  клієнтоорієнтованість, навички роботи в команді, відповідальність, комунікабельність, ретельність, гнучкість.

Управляюча компанія великого багатопрофільного холдингу запрошує на роботу СЕКРЕТАРЯ керівника

Вимоги:

  • Досвід роботи на аналогічній посаді та досвід виконання всіх вказаних нижче функцій.
  • Англійська мова (писемна/усна).
  • Бездоганна українська мова.
  • Знання правил ділового етикету і звичка працювати, дотримуючись цих правил.
  • Приємна зовнішність.
  • Вища освіта.
  • Жінка від 25 років.

Обов’язки:

  1. Ведення вхідної/вихідної документації.
  2. Ведення ділового листування з іноземними компаніями.
  3. Організація ділових зустрічей керівника.
  4. Організація та забезпечення всього процесу візитів контрагентів у компанію та відряджень керівника (візи, квитки, приїзд, від’їзд, поселення учасників зустрічей).
  5. Виконання інших доручень керівника (оперативний пошук і надання інформації, організація комунікацій з партнерами).

Умови праці:

  • 100% «біла» заробітна плата (1000 у.о.).
  • Дотримання всіх норм КЗпП (Кодекс Законів про Працю).
  • Гідний статус.

Запитання для обговорення

*       На що ви звернули увагу, читаючи оголошення про працевлаштування?

*       Що вас вразило найбільше?

*       Чи можна говорити про гендерну дискримінацію, прочитавши ці оголошення?

*       Чому?

Підсумок. Цю інформацію можна не обговорювати, вона подається для того, щоб підтвердити висновки учнів про гендерну професійну дискримінацію.

На жінок припадає:

*  понад 50% дорослого населення світу;

*  1/3 зареєстрованої робочої сили, яка відпрацьовує 2/3 усіх робочих годин;

*  1/3 світового доходу;

*  менше 1%  світової власності;

*  79% зайнятості в Європі на сферу обслуговування;

*  3/4 у сфері прибирання;

*  2/3 неписьменних у світі;

*  3/5 бідних у світі;

*  серед  193 керівників урядів та країн лише 23 жінки.

 

Анкета

Ваша стать________________________________________________________

Ваш вік________________Дата проведення___________________________

 

1. Зараз одна із самих модних тем ток–шоу на телебачинні і радіо – “Що означає бути “справжньою жінкою” або “справжнім чоловіком”. Якими, на Вашу думку, якостями повинні володіти такі жінки та чоловіки?

Жінки:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Чоловіки:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Можливо, Вам доводилося зустрічатися з висловом  “жіноче щастя”. Як Ви вважаєте, що під ним розуміють? (напишіть, будь ласка)_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Як ви думаєте,  чи існує “чоловіче щастя?” якщо “так”, то в чому воно виражається?  (напишіть, будь ласка)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Якщо існують насправді “чоловічі” та “жіночі” професії, то наведіть, будь ласка, приклади (по 4 професії по кожній  статі).

Жіночі:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Чоловічі:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. В чому, на вашу думку, є різниця між хлопчиками та дівчатами?

а) в психологічному розвитку (уваги, пам’яті, мові, мисленні);

б) в поведінці;

в) в спілкуванні.

6. Що, на вашу думку, особливо важливе у вихованні дівчаток і у вихованні хлопчиків? (напишіть, будь ласка)

Дівчата:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Хлопці:_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Коли ви вперше почули про соціально-психологічну категорію “гендер”?

♦ сьогодні;

♦ в цьому році;

♦ кілька років назад.

8. Від кого ви вперше почули про соціально-психологічну категорію “гендер”?

  1. Із засобів масової інформації (телебачення, преса, радіо, інтернет).
  2. Від педагогів.
  3. Від психолога.
  4. Від батьків.
  5. Від друзів.
  6. Від дорослих (знайомих).

Інший варіант____________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Підготувала: Бабенко Н.В.

2015 рік

Категорія: Позакласна робота | Додав: Zaj
Переглядів: 526 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання
  • Іванківський відділ освіти
  • Іванківський ЦДЮТ






  • Наша адреса:
    вул. Леніна 9
    с. Русаки
    Іванківський район
    Київська область 
    07252