Меню сайту

Категорії розділу
На допомогу вчителю [3]
Дитячий садочок [4]
Позакласна робота [8]
Візитки класів [4]
Наочність для учнів [5]
Методична робота [2]
Розробки уроків [1]
Матеріали для дистанційного навчання [4]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Русаківське НВО "загальноосвітня школа І-ІІ ст. - дитячий садок"


Середа, 20.09.2017, 16:31
Головна » Файли » Позакласна робота

Запобігання насильству
[ Викачати з сервера (478.5Kb) ] 27.11.2014, 14:03

ТРЕНІНГОВОГО ЗАНЯТТЯ

“Запобігання насильству

Мета: надати інформацію про насильство; сприяти усвідомленню того, наскільки є ризикованою віктивна поведінтка; сформувати навичики відповідальної поведнки, протистоянню тиску насильству.

Тривалість: 3 години.

 

Хід заняття № 1

 

  1. Привітання. Знайомство “Мій образ” (10 хв)

Мета: познайомити учасників, визначити особливості кожного створити доброзичливу атмосферу.

Хід вправи: психолог роздає кожному учаснику аркуш А4, на якому потрібно написати своє ім’я і намалювати власний образ (ним може бути певний символ, предмет – будь- що). На виконання завдання відводиться 3 хвилини.

До уваги психолога. Потрібно наголосити, що вміння малювати в даному випадку не важливе. Малюнок можна виконати схематично.

Після того як усі учасники виконають завдання, психолог пропонує кожному по черзі назвати своє ім’я і представити власний образ.  

До уваги психолога. Важливо, щоб учасники аплодували післі кожної презентації.

Після того як учасники представили себе, малюнки вивішуються на стіні: так створюється “Галерея портретів” учасників групи.

Запитання для обговорення:

- які думки виникають у вас, коли дивитесь на “Галерею портретів” учасників групи?

  1. Правила (5хв)

Слухати і чути (один говорить – усі слухать).

Бути позитивним.

Бути активним.

Говорити тільки за темою і від свого імені.

Не критикувати: кожен має право на власну думку.

Конфіденційність.

Говорити коротко, по черзі.

Дотримуватися регламенту.

До уваги психолога. Обговорити кожне правило з учасниками. Запитати чи згодні вони з даними правилами і чи не хотіли б вони щось добавити своє.

3. Вступ (5хв)

На цьому та наступному заняттях ми з вами поговоримо про речі, складні для обговорення. Можливо, на цю тему ви ні з ким не розмовляли, особливо з дорослими. Мова піде про насильство і про те, як його уникнути. Будьте активни­ми, запитуйте, якщо щось не зрозуміло. Якщо хтось схоче поставити запитання не в групі — можете підійти після за­няття. Ця тема може бути дуже важкою для декого з вас.

4. Очікування (5хв)

5. Інформаційне повідомлення «Види насильства» (10хв)

Мета: дати визначення поняттям «насильство», «сексу­альне насильство», надати інформацію про види насильстві.

Психолог пропонує обговорити питання: «Які дії однієї людини стосовно іншої ви вважаєте насильством?». Усі висловлювання учасників записуються на фліп-чарті. Потім педагог-тренер дає визначення поняття «насильство».

Насильство - це будь-які умисні дії фізичного, сексуального,  психологічного чи економічного спрямування, що порушують конституційні права і свободи людини та громадянина, завдають  їй моральної, фізичної чи психічної шкоди.

Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) визнав насильство як глобальну загрозу здоров'ю. Згідно з соціологічними дослідженнями, проведеними в різних країнах світу,  фізичного чи психологічного насильства зазнає кожна 4 жінка та кожен 10 чоловік.

Насильство може бути: фізичним - побиття, штовхання та нанесення інших тілесних ушкоджень; психологічним глузування, подавлення волі, образа, приниження, примус, пліткарство і все, що негативно впливає на емоційний і поведінковий розвиток людини; залякування та погрози; релігійним - примус до участі в релігійних обрядах; духовним - позбавлення людини можливості вчитися та розвиватися; сек­суальним - ймовірна або фактична сексуальна експлуатація людини; зневага - ігнорування важливих аспектів турботи про людину, що може призвести до погіршення її здоров'я.

На жаль, багато дій можна назвати насильницькими. Не всі про це знають. Можливо, саме тому багато підлітків зазнає насильства, не усвідомлюючи цього. Дуже важливо знати про це, щоб не допускати випадків насильства стосовно себе. Про те, як уникати насильства, мова піде далі.

6. Мозковий штурм «Хто може здійснювати насильство?» (10 хв)

Мета: підвести учасників до усвідомлення, що насиль­ство можуть здійснювати різні люди.

Хід вправи. Психолог, звертаючись до учасників, наголошує: «Ми з'ясували, що таке насильницькі дії, назвали види насильства. А тепер давайте подумаємо: хто може здійснювати насильство? Від кого воно може йти?».

Усі висловлювання учасників записуються на фліп-чарті.

Важливий висновок: насильство може здійснювати і ро­весник, і більш дорослий школяр, і доросла людина, яку ви знаєте, або ж зовсім незнайомі люди.

7. Вправа «Твої дії» (25хв)

Мета: сприяти усвідомленню учасниками дій, які можуть призвести до насильства; визначити поняття: «віктимна по­ведінка», «провокуюча поведінка», «необережна поведінка».

Хід вправи. Психолог робить вступ: «Бувають ситуації, які мо­жуть спровокувати насильство. Часто людина сама своєю поведінкою, діями створює умови для виникнення таких ситуацій. Що це за дії? Які дії підлітка можуть призвести до насильства над ним?».

Психолог пропонує учасникам об'єднатись у три-чотири підгрупи (змішані), роздає кожній аркуш А1 і про­понує записати можливі варіанти дій підлітка. На викона­ння завдання відводиться 10 хв. Після цього групи презен­тують свої напрацювання.

До уваги педагога-тренера! Підлітки часто пишуть такий перелік дій: вживає алкоголь, вживає нар­котики, занадто яскраво вдягається, занадто яскравий макіяж, ходить один (одна) темними вулицями чи темними провулками; погоджується на ризиковану пропозицію піти кудись із малознайомою людиною; по­годжується випити з малознайомою або незнайомою людиною; чіпляється до оточення.

Запитання для обговорення:

 -   які думки виникли у вас в результаті виконання цієї вправи?

 - які висновки ми можемо зробити ?

Висновок: поведінка, яка може спровокувати насильство, називається «віктимна» (від лат. «victima» — жертва), тобто, поведінка людини створює передумови для насильства. Така поведінка може бути провокуючою або необережною

Провокуючою вважається поведінка, за якої потенційна жертва спілкується з незнайомими чи малознайомими людьми: відвідує їхні квартири, залишається наодинці з цими  людьми, вживає з ними спиртні напої, не відхиляє натяки на сексуальне зближення, пропускає повз вуха різноманітні  жарти сексуального характеру, дозволяє дотики.

Необережна поведінка не провокує, але створює умові для насильства (зокрема для зґвалтування). Частіше за все це необережні вчинки (наприклад поява в темну пору доби в безлюдному місці). Необхідно уникати такої поведінки.

8. Вправа «Дай відповідь» (20 хв)

Мета: відпрацювати навички протидії насильству.

Хід вправи. Психолог пропонує учасникам уявити ситуацію, що по дорозі до школи до вас підходить старшокласник і вима­гає віддати гроші. Як ви можете діяти в такій ситуації? Що сказати? Учасники подають свої варіанти вирішення ситуації.

До уваги психолога! Підлітки висловлюються за бажанням! Якщо учасники пропонують варіанти пасивної або провокуючої пове­дінки, необхідно зазначити, що найкращим варіантом буде впевнена відмова. Наприклад: «Я не буду цього робити!»; покликати на допо­могу дорослих, голосно закричати.

Після закінчення обговорення психолог робить висновок (його необхідно заздалегідь написати на аркуші А1):

  • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе приму­шують силою або образливими, злими словами.
  • Твоя власність належить тільки тобі.
  • До тебе ніхто не має права доторкатися.
  • Ти маєш право про все розповісти батькам, вчителю, лю­дям, яким довіряєш.
  • Ти можеш попросити про допомогу.

9. Підсумки (5хв). Учасники відповідають на запитання:

що нового ви дізналися ?

- для чого потрібна вам ця інформація ?

До уваги психолога! Необхідно ще раз наголосити, що після заняття можна підійти із: питаннями, які учасники не наважилися обговорювати в групі.

 

Категорія: Позакласна робота | Додав: Zaj
Переглядів: 510 | Завантажень: 24 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання
  • Іванківський відділ освіти
  • Іванківський ЦДЮТ






  • Наша адреса:
    вул. Леніна 9
    с. Русаки
    Іванківський район
    Київська область 
    07252